Friday, January 21, 2011

bagai ketam mengajar anak nya berjalan

cehhh.. tajuk mcm xley bla kan.. cm ngek je lebih kan.. tajuk aku ni gara2 satu insiden y telah berlaku di ******.. aku kdg2 xpaham.. kenapa ade segelintir org yg suka pung pang pung pang ckp psl kesempurnaan.. tp nya, kat dunia ni mane ade manusia yg perfect.. ye idok? kita semua manusia biasa.. termasuk la aku.. tapi aku hairan pelik bin ajaib.. kenapa mesti nak kecoh2 org ni buat mcm ni org tu buat mcm tu.. sedangkan diri sendiri pon buat bende yg xbetol.. bile ditegur mula nak melatah.. tarik muka bagai.. xcukup dgn tu, dibasuh nya pulak org2 yg menegur.. pelisss la.. lau sendiri buat salah n bukti terang2 dpn mata sila la akui kesilapan sendiri dan minta maaf.. jgn sbb ego yg melangit tu buat org sekeliling tak menghormati kita.. mencari kesempurnaan tu mmg la bagus.. tp sebelum nk menegur org2 yg pd pandangan nya tidak perfect itu, sila la tunjukkan contoh dan teladan yg baik2.. bukan nya 2x5 5x2.. semua org boleh terima teguran dgn hati terbuka termasuk lah aku.. tp biar la dgn cara y betol.. lau dah sendiri pon buat, mcm mana org nk terima teguran kita btol x kawan2??

da la tu.. malas la ak nk membebel.. kang aku plk yg telebih pung pang pung pang.. aku jg mengingatkan diri aku spy menegur sesuatu dgn cara y betol n sebolehnya menunjukkan contoh yg baik.. insyallah.... =)

2 comments:

Hagio Sae said...

betul2..!! tp dah dorg tak mo dengar wt dono je...

bape kali nak cakap?? ko nak suh aku wat carta organisasi ke tampal kat dinding?? ha??

~jom GA kema...~

Rash said...

biase la manusia.. kesalahan/keburukan org lain cpt je nmpk.. xsabar2 nk menegur smpi sendiri nye kesalahan/keburukan xnmpk..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...