Saturday, February 5, 2011

mangsa banjir

fulamakkk.. lame nye ak peram entry ni uols.. sory la k..ii dun have time to blogging last few weeks ni lorhh.. bz sesikit.. hurmm.. time CNY y lalu ak pulang ke kampung halaman utk bercuti smbil melawat ahli keluarga y ak rase cm da lame xjumpa.. almost a month!! winduuu ohh.. lagipon kat sana kan banjir n family ak adalah salah satu daripada mangsa-mangsa banjir di chaah.. so sad ekceli... sian mak ak penat..

during banjir tu umah ak y kat klinik tu telah dinaiki air separas atas buku lali didalam rumah n separas pinggang diluar rumah.. sgt takot hokey.. nsb baik sejak awal lh haikal telah dilarikan kerumah maklong ak.. lau x sian die nnti kesejukan.. thanks to maklong y sudi menumpangkan family ku dirumah nya.. layanan adalah 1st class.. cewahhh.. mcm ak ade kat sana kan.. n on dat day akk ak stuck kat sana xdpt balik kL cz jalan darat adalah terputus.. pity on her.. huhu.. tp esoknya keadaan kembali ok but stil ujan..

disebabkan umah kami tu xde elektrik dan juga tiada air, maka nya kerja-kerja pembersihan tidak dapat dijalankan.. tragis nya.. opkos la lumpur2 jd kering.. eeeeeuuuuwwwwwww.. bau die hish geli mak.. so kami tiada pilihan melainkan moved our brg2 to the new house at kampung seri gajah.. bertambah kesal krn our new house lom 100% siap.. toilet msih belum dpt digunakan n xde pintu.. air pon tersangat kecik smpai terpaksa membawa bekalan air dr umah makuda dan nenek nah.. tambah lg elektrik non ado.. kami hanya bergantung kpd elektrik yg disambungkan dr umah jiran utk kerja2 pemasangan lampu n pembinaan umah.. uwaaa.. tragis.. ak n family bermalam di rumah baru selama 3hari 2malam.. thanks to makuda n maklong y sudi dtg membantu..

ape2 pon tu je y dpt diceritakan tatkala kejadian banjir melanda kawasan umah kami.. gamba adalah xde cz mase tu ak xde kat kampung.. adik2 pon xde snap pic.. so jgn tnya knpe hokey apsal xde pic.. huhu.. k lorhh chao!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...