Thursday, March 24, 2011

im so worried

hari ni aku pegi keje cam biasa.. ye la kan dah dua hari aku emergency leave.. teman mak ayah aku p ppukm tengok akak aku.. xkan nak biar dorang p sendiri.. bukan dorang tau sangat pon jalan nak kesana.. lau hospital kajang tu ayah aku tau la.. disebabkan ari ni abg ipar aku ada, so aku p la keje..

masuk2 je ade la orang2 opis dok bertanya condition akak aku.. tetiba macam terharu sebab ada orang yang amik berat juga pasal akak aku... tp rasa macam xboleh nak cerita.. jadi sedih macam nak menangis.. ape orang kata tu.. "berat mata memandang, berat lagi bahu memikul".. tu la ape yang aku rasa sekarang.. mengingatkan keadaan dia masa aku tengok dia semalam.. xsanggup rase nak tengok.. sedih sgt2.. she so weak.. pale.. kesian sangat.. dengan tiub2 yang dipasang pada mulut & hidung dia.. segala jarum2 yang dicucuk kat tangan.. kesakitan dia.. tambah plk dengan mak ayah aku yang menangis bila lepas kua dr tengok dia.. seriusly aku pon xsanggup nak tgk.. tp sebolehnya aku xmenangis disana.. hanya dalam hati.. bila aku fikir, kalau aku menangis dorang akan bertambah weak.. aku xmau itu.. aku mau kuat semangat.. aku paksa diri aku supaya xmenangis.. 

setelah 4hari akak aku di icu ppukm.. keadaan still sama.. xde perubahan sangat.. hopefully keadaan die stabil at least dalam masa 24jam.. sebolehnya 48jam.. n moga2 dia cepat2 ditukarkan ke wad biasa.. sedikit sebanyak itu boleh menenangkan hati ayah n mak aku.. at least boleh juga aku bawa haikal jumpa mama nya.. kesian juga pd haikal.. walaupun dia masih xtahu apa2.. teringat aku masa akak aku cuba bercakap tp xde suara yang keluar.. aku cuba baca gerak mulut dia.. dia sebut HAIKAL HAIKAL.. kesian nya.. akak aku rindu anak dia.. aku just cakap haikal ada kat luar.. dia tengah tidur.. dia sihat.. akak aku just angguk2... dia dengar ape orang cakap.. just xleh nak  cakap balik.. cuma dia boleh gerak mulut atau tulis pada kertas..

apa yang buat mak aku bertambah sedih, semalam mak aku masuk tengok dia.. dia tulis pada kertas.. "SARA SAYANG MAK".. bila kua je dr situ mak aku menangis je.. kesian mak aku.. aku tau dia sayang akak aku sangat2.. sabar la mak..

apa2 pun aku minta pada semua.. sama2 la tolong doakan supaya akak aku cepat sembuh & kembali seperti biasa.. terima kasih kepada semua yang mendoakan kami semua..

6 comments:

Cik Muda Sae said...

sabar ye kema...kuatkan semangat!

kitorang doakan semoga akak ko sembuh..mcm sediakala...

ddlea said...

kuat kan semangat...semoga cepat sembuh akakmu itew...

~..cik PriNCEss..~ said...

sy juga mendoakan semoga kakak kamu sembuh dgn segera..aminn..

akmadablueberry said...

thanks semua... =)

Anonymous said...

huhuhu...be strong k...aku juge doakan along cpt sembuh...(ani)

zaizahra said...

semoga kak sara cpat sembuh~~~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...