Tuesday, March 15, 2011

tsunami japan 2011

seperti yg sume tau, utara jepun telah mengalami earthquake sekuat 8.9 pd skala richter yg mengakibatkan gelombang tsunami setinggi 10 meter melanda daerah miyagi sendai, jepun.. tsunami kat jepun ni adalah yg kedua terkuat di dunia selepas di chile tahun 60-an dulu..dengan gegaran susulan lagi.. bagai padang jarak padang terkukur.. semua musnah.. beribu2 yg mati, hilang dan sebagainya... masyallah..
 lepas earthquake n tsunami, jepun berdepan pula ngn masalah kesan radiasi akibat reaktor nuklear meletup sebanyak 3 kali sehingga ke hari ini..  aihhhhh.... mcm2 masalah yg timbul.. secanggih2 jepun tu tetap punya masalah pd loji nuklear die tu.. ini kan pula malaysia nk buat bnde yg sama.. adoiiiii..
teringat masa indonesia kene tsunami dlu.. kapal pon dibawa ombak smpai ke daratan.. sama juga yg terjadi kat jepun ni.. rumah, kapal, kereta sume da mcm mainan bila hanyut..  aku xdapat bayangkan lau aku duduk kat tempat dorg.. huhuhu.. aku rasa aku mesti mati dulu cz xpandai berenang dgn maha hebatnya.. huhuhu..
mari lah kita sama2 berdoa utk rakyat jepun sebagai moral support utk dorg.. bantuan dr malaysia juga telah dihantar ke jepun.. pasukan SMART kan.. moga2 ramai lg yg turun padang utk membantu.. lau aku, xdapek la nk tolong kat sana kan.. bantuan dr sini pon jd la..
kepada semua rakyat jepun, bertabah la.. 
 

2 comments:

Cik Muda Sae said...

semoga umat islam di sana dalam perlindungan yang maha esa..amin!

ddlea said...

Aminnn...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...