Friday, October 21, 2011

jom check hp masing2

aku ada terbaca ni kat laman muka buku.. ngeh... ttbe mcm ehh betol ke?? dlm ati terus berdebar2 nak check hp sndri.. ada comment yg ckp xbetol ade y ckp betol.. ntah konpius mak.. tp ape salah nya lau nak try kan.. hehe.. nantikan jawapan nya......
_____________________________________________
RAHSIA YG ANDA X TERFIKIR !

BERHATI2 SEMASA BELI HP...

Untuk mengetahui status... keaslian buatan telefon bimbit anda
► sila taip *#06#
► akan keluar IMEI [International Mobile Equipment Identity]
► semak nombor IMEI telefon anda di kedudukan 7 dan 8
... Contoh : 358671017470473
... Kedudukan ke 7 dan 8 ialah 01


02 atau 20 : dari China = KUALITI RENDAH
08 atau 80: dari Germany = KUALITI SEDERHANA
01 atau 10: dari Finland = TERBAIK
00 atau 03 atau 04: dari kilang asal = SANGAT TERBAIK
13 : dari Azerbaijan = SANGAT KURANG KUALITI & MERBAHAYA
****************
HP SAYA 03 YEAY!!!!!! =p

9 comments:

JieJ said...

Kema..CETTTTTTTT..akak punya 02..DAMNNNN...heheh..ni yang ndak sabar mau beli HP baru..hahah..alasan kan..

Cik Muda Sae said...

03 jugeeeeee......hoyey.!

akmadablueberry said...

k.jiej: ngeh2..p bom org kedai tu..

CMS: yeay!!!sonok2.. =p

ddlea said...

ekcusme... ai punyer 04 okeh... terbaek wokkk

cik tasukeecOklat said...

akak cek xde pon no. 7??ade 8 je so camner yg tau between no 7 gan 8 ape??akak beli kat sOny eriksen sendiri aw...kat klcc sony aino ni...jgn kate ari aizerbaijan...cet!!!!

tulipdancing said...

hehehe..kite punya 04-sangat terbaek..huhhu..

akmadablueberry said...

k.lea: same kategori la kite kak oii..

k.noms: bukan no 7 la..antara no 7 & 8 dlm set nombor tu..ntah2 dr aizerbaijan x??ngeh3

scha: yeay!!jg terbaekkk

ninisweet said...

Kte o4!TERBAIK lah..hahahaha

Cik Muda Sae said...

nak kongsi ni la ... hehehe~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...