Thursday, January 19, 2012

Dietary Supplement - Blackmores BIO ACE

lately ni aku meroyan nak cari supplement.. aku rasa badan aku ni kurang 4 jenis vitamin dalam badan.. eh eh, mcm ko doctor pula boleh tau sendiri.. aku rasa la.. susah juga kalau badan kita kurang vitamin.. 4 jenis vitamin yang aku maksudkan ialah:
      1. Vitamin B12 (Cynacobalamin)
      2. Vitamin B9 (Folic Acid)
      3. Vitamin C (Ascorbic Acid)
      4. Vitamin D3 (Cholecalciferol)
ni semua jangkaan aku je.. i need to see doctor kalau nak tau whether its true or not.. last night sementara nak tunggu movie, aku singgah kat watson.. niat dihati nak beli lotion.. tetiba tergerak nak mencari vitamin2 tersebut.. so tercari2 la aku disitu.. incik stich pon agak pelik why tetiba aku nak makan supplement bagai.. *hello, i tak tiru u ok, u makan Seven Seas Cod Liver Oil, i makan Blackmores Bio Ace hehehhe* whatever it is tq to kamu coz bercerita tentang benefit2 vit tatkala itu.. heibattt la kamu ni.. =p memudahkan lagi aku utk tau function2 vit..terlalu banyak vit2 yang dijual.. sampai tak tahu nak pilih.. since aku ada good impresion kat Blackmores ni aku cuba la tengok kandungan nya.. Blackmores Multivitamin tu memang macam bagus coz semua jenis vit ada dalam satu tablet.. tp aku tak nak la makan multivitamin.. kang terlebih pulak.. so aku settle with Blackmores Bio Ace.. kandungan dalam vit ni ada semua vit yang aku nak.. cuma D3 je tiada.. tp hasil pembacaan aku, vit D3 ni terjadi secara semula jadi iaitu melalui kesan tindakbalas kulit kepada dedahan cahaya ultraungu matahari.. tp aku jarang dapat dedahan cahaya matahari pagi.. mybe aku boleh try vit D3 versi tiruan iaitu D5.. xpon makan je ape2 vit D.. ehhh boleh ke? huhuhu.. so sape2 ada pendapat tentang vit2 yang aku perlukan ni, comment2 anda amat di alu2 kan kerana sy sgt kurang pengetahuan tentang ini.. 

5 comments:

Cik Muda said...

vitamin tuk diet ado?

akmadablueberry said...

utk diet means utk kurus??

k.nor ada jawapan nya..jawapan k.nor adalah.......

"jom minum Teh Orang Kampung!!* hehehe

Miss Hidy said...

hidy baru je beli supplement ni td..ada beautician suggestkn kat hidy..this one good for kulit juga ke ye?

Humaira Hawarizmi said...

pe yg sy prasan.bru mkn 3 biji jrwt pasir yg slalu belengu sy dah kurng tumbuh.hepi xterkata.aslnya sdara sy dpt ubt ni kat farmasi.dia tulis cuci darah..tu yg mkn.tp xtau plak function sbnr..xpe la 2 in 1.. kjap lg sy nk bli..hehe

split queen box spring said...

Good sharing, Blackmores Collagen 10,000mg which is enhanced with Grape Seed Extract and Vitamin E for complete skin rejuvenation in just six to 12 weeks. If your collagen breakdown in your skin is much faster and at a higher rate than what your body is manufacturing and the amount you are taking via collagen drinks/ supplements, you may need a longer time to see the benefits of collagen. For detail visit:
http://kidbuxblog.com/blackmores-introduces-collagen-10000mg-to-fight-the-effects-of-stress-and-maturing-hormones/

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...