Thursday, December 6, 2012

Matyo "Kacang Lupakan Kulit"??

Disaat-saat aku membelek-belek laman facebook tadi tiba-tiba tergerak nak klik gambar dibawah. Nampak nya status yang dikeluarkan di facebook milik aisya isteri pemain bola sepak Harimau Malaya Shahrul Idlan Talaha menjadi perbualan hangat dekat timeline aku sekarang ni. Secara jujur nya aku memang sangat tidak berminat dengan Shahrul a.k.a Matyo sejak dari Final Piala FA Kelantan menentang ATM hari tu. Mungkin tatkala itu dia sangat perform masa dalam padang membuatkan nama Matyo menjadi bualan ramai. Kira terer vavavoom sangat la ni kan. Tapi aku tetap tak berminat. Bila isteri Matyo ni up statement macam ni lagi la aku menyampah tahap gaban punya. Sangat poyo ok siap cakap Matyo pemain terbaik dari kecil dan bukan orang yang membentuk nya. Its too much for me. Kalau tak ada yang ajar kau main bola dari kecik, tak ade la kau pandai nak menyepak bola tu. Cakap tu tak payah la poyo sangat. Walaupun aku orang Johor, aku still tak nak kau main untuk Johor sebab poyo sangat isteri kau cakap macam tu. Buat orang benci kat laki kau je. Ape dah!!
Bukan aku saje yang emo pasal ni. Tapi majoriti penyokong Kelantan pun berpendapat yang sama berdasarkan comment-coment yang aku baca tadi. Bagi aku, now sapa yang kacang lupakan kulit? Tak kisah la kau nak pindah mana pun tapi jangan la sampai mengguris hati penyokong-penyokong tegar masa kau main untuk Kelantan. Eh, malas la nak cakap banyak. Bila dah baca status ni korang nilai la sendiri.

p/s: this is my personal opinion sahaja. Harap Maklum. Tq. =)


- Posted using BlogPress from my iPad

4 comments:

Lyaa Suriany said...

Sebagai rakyat kelantan.
agak kecewa dgn statement bodoh matyo ni

Anonymous said...

Ak betool2 kecewa dengan sikap matyo.. Kalau semua sikap pemain bola malaysia camni, jatuh la bola sepak malaysia dalam masa yang terdkat ni.. =_=

Bull Buffalo said...

Bini die yg over ksian mat yo xpndai didik bini

Bull Buffalo said...

Bini die yg over ksian mat yo xpndai didik bini

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...