Friday, October 4, 2013

Kems E-Day : Mini Pelamin

Ya..ini lah mini pelamin saya..

mula mula dulu ingat nak tempah je kat butik pengantin..tapi macam eh eh, mahal sangat lah..almaklum kampung aku ni tak banyak butik pengantin macam kat KL..sob3..bila tengok harga pakej boleh urut dada okeh..so bila difikir fikir rasa mcm nak DIY sendiri la mini pelamin saya..tapi tak reti la pulak??boleh mcm tu?

after discuss with my mum and sis, dorang dengan kerek nya cakap "eleh, senang je ni" bila tgk contoh gamba mini pelamin yg aku nak..hoh..poyo okeh dorang ni..so me is totally leave it to them..yg aku buat just beli kain bulu tu dengan sewa white ottoman..

stage mini pemain aku ni dibuat oleh ayah tercinta..tiktiktikairmataterharumengalir..hoh!tenkiu ayah..gigih okay ayah aku menukang..background belakang tu adalah memang langsir raya mak aku..so decide tarik aje ketepi..bila dah tarik mcm ehh da jadi mcm frame pulak..hehe..senang ada sliding door ni..terus boleh gantung semacam macam kain..ekekeke..

layer paling belakang adalah kain plain warna cream..pastu cream and pink..then ada kain net warna peach juga kat tengah..semua ni adalah hasil decorasi kakak dan mak aku..kamusemuamemanghebat..aku suka la hasil nya..tapi nape gamba ni mcm tak nampak kristal kristal kat tengah tu ea..adoii la..tu la pastel sangat la color aku pilih ni smpai apa pon tak nampak..hehehe..

Gubahan bunga pula memang totally kreativiti my mum..aku sangat percaya hasil kerja tangan mak aku sebab mak aku memang suka gubah bunga..rumah pon da macam taman bunga..color bunga adalah kombinasi cream & peach plus pink pekat utk kasi up sikit..ngeh3..

Sesiapa yang duduk sekitar putrajaya, kalau nak sewa barang barang pengantin boleh refer Something Borrow by Nawal or fb dia..aku sewa white ottoman kat dia la..murah gila..RM25 + RM50 deposit..rata rata aku survey sewa dalam RM60 ++..thanks Kak Nawal.. winkwinkwink..

total cost untuk mini pelamin aku sila jangan tanya sebab aku rasa melebihi cost sewa kat butik pengantin..kakak aku memang tak pandai nak buat secara budget..beli barang ikut sedap mata memandang..ada ke p beli kain net yang utk buat veil utk letak kat tabir tu..aihhh la..so, niat dihati nak buat pelamin budget tidak kesampaian disebabkan oleh kakak aku yang p beli barang..nasib dia yang sponser..kalau tak, aku demam!!

if ada sesiapa yg duduk area chaah and nk sewa mini pelamin aku ni boleh bgtau ea..kah3..ehh betul la, serius ni! =p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...